Rămâi conectat

Administrație

Începând de mâine, 28 martie 2021 – ora 00.00, intră în vigoare noi restricții la Aiud, în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

Publicat

în

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a dispus noi restricții în Municipiul Alba Iulia începând de mâine, 28 martie 2021 – ora 00.00, prin intermediul Hotărârii numărul 81 din 27.03.2021, prin care se instituie noi măsuri pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19, în contextul unor incidențe crescute la nivelul mai multor unități administrativ-teritoriale.

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile, a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 3532/26.03.2021, pentru data de 27.03.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
  •  H.G. nr. 293/10.03.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, modificată și completată prin H.G. nr. 348 din 25.03.2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 27.03.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 27.03.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. Începând cu data de 27.03.2021, ora 24:00, încetează aplicarea măsurilor de limitare și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza municipiilor Alba Iulia, Aiud, Blaj și Sebeș, orașelor Abrud, Ocna Mureș, Câmpeni și Teiuș, comunelor Berghin, Bucium, Ceru Băcăinți, Ciugud, Cricău, Doștat, Fărău, Galda de Jos, Gârbova, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Lunca Mureșului, Mihalț, Mirăslău, Noșlac, Pianu, Rădești, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Stremț, Șibot, Șpring, Șona, Șugag și Unirea, stabilite prin hotărârile CJSU Alba nr. 62, 63, 64, 65, 67, 68, 70, 73, 75, 77 și 80/2021.

Art. 3. (1) La nivelul comunelor Rimetea, Șona, Doștat și Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 depășește 7,5/1.000, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în intervalul orar 05:00-18:00;
c) În intervalul orar 18:00-05:00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la alin. (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) La nivelul UAT Comuna Rimetea și localității Biia, comuna Șona, măsurile prevăzute la alin. (1), se aplică suplimentar măsurilor stabilite prin Ordinele de carantinare zonală nr. 6723/23.03.2021, respectiv nr. 6750/25.03.2021, emise de șeful DSU;
(4) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(5) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1) lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 4, alin. (1), lit. a);
(6) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. (1) La nivelul municipiului Alba Iulia, Aiud, orașului Ocna Mureș, comunelor Ciugud, Galda de Jos, Gârbova, Mirăslău, Stremț și Unirea, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22:00-05:00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepţii:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 05:00-18:00;
c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 18:00-05:00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(4) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1), lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3,5/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 5, alin. (1), lit. f);
(5) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 5. (1) La nivelul municipiului Blaj, orașului Abrud, comunelor Lunca Mureșului, Mihalț, Rădești și Șugag, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 6. (1) La nivelul municipiului Sebeș, orașelor Câmpeni, Cugir și Teiuș, comunelor Berghin, Blandiana, Bucium, Cricău, Fărău, Hopârta, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Pianu, Sălciua, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Șibot, Șpring, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 27.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-22:00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-22:00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06:00-22:00;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 7. (1) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 1, art.4, alin.(1), lit. a), pct.1, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 1, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 1, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 2-4, art.4, alin.(1), lit. a), pct.2-4, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil;
(3) Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

RATA DE INCIDENŢĂ CUMULATĂ LA 14 ZILE A CAZURILOR DE ÎMBOLNĂVIRE CU SARS-CoV-2 PENTRU FIECARE UNITATE ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ DE PE RAZA JUDEŢULUI ALBA, LA DATA DE 27.03.2021:

Localitate Populație Rata de infectare Infectați
RÎMETEA 1000 16 16
ŞONA 4365 8.48 37
DOŞTAT 1020 7.84 8
NOŞLAC 1818 7.7 14
UNIREA 4940 6.68 33
ORAŞ OCNA MUREŞ 13980 6.65 93
MUNICIPIUL AIUD 25399 6.46 164
MUNICIPIUL ALBA IULIA 76368 5.94 454
GÂRBOVA 2153 5.57 12
CIUGUD 3264 5.51 18
GALDA DE JOS 4478 5.36 24
STREMŢ 2448 5.31 13
MIRĂSLĂU 1981 4.54 9
LUNCA MUREŞULUI 2581 3.87 10
RĂDEŞTI 1291 3.87 5
ŞUGAG 2889 3.81 11
MIHALŢ 3243 3.08 10
MUNICIPIUL BLAJ 20767 3.08 64
ORAŞ ABRUD 5256 3.04 16
CRICĂU 2001 3 6
BUCIUM 1422 2.81 4
SĂLCIUA 1432 2.79 4
LOPADEA NOUĂ 2592 2.7 7
MUNICIPIUL SEBEŞ 32909 2.7 89
ORAŞ CUGIR 25705 2.65 68
SĂSCIORI 6510 2.61 17
HOPÂRTA 1153 2.6 3
ORAŞ CÂMPENI 7336 2.45 18
IGHIU 7035 2.27 16
BLANDIANA 912 2.19 2
BERGHIN 1919 2.08 4
ŞIBOT 2423 2.06 5
FĂRĂU 1499 2 3
SÂNTIMBRU 3033 1.98 6
SÂNCEL 2606 1.92 5
ŞPRING 2618 1.91 5
ÎNTREGALDE 567 1.76 1
PIANU 3581 1.68 6
LIVEZILE 1209 1.65 2
ORAŞ TEIUŞ 7254 1.65 12
JIDVEI 5321 1.5 8
CÂLNIC 2009 1.49 3
PONOR 669 1.49 1
VINŢU DE JOS 5507 1.45 8
METEŞ 2787 1.44 4
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 3813 1.31 5
SĂLIŞTEA 2371 1.27 3
ALBAC 1979 1.01 2
DAIA ROMÂNĂ 3129 0.96 3
VALEA LUNGĂ 3152 0.95 3
BUCERDEA GRÂNOASĂ 2275 0.88 2
VADU MOŢILOR 1341 0.75 1
ROŞIA MONTANĂ 2746 0.73 2
AVRAM IANCU 1468 0.68 1
LUPŞA 2939 0.68 2
CETATEA DE BALTĂ 3069 0.65 2
VIDRA 1540 0.65 1
SCĂRIŞOARA 1551 0.64 1
CERGĂU 1633 0.61 1
HOREA 1944 0.51 1
ORAŞ ZLATNA 7943 0.5 4
CRĂCIUNELU DE JOS 2133 0.47 1
BISTRA 4566 0.22 1
ALMAŞU MARE 1229 0 0
ARIEŞENI 1630 0 0
CENADE 1011 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 269 0 0
CIURULEASA 1146 0 0
CUT 1280 0 0
GÂRDA DE SUS 1525 0 0
MOGOŞ 777 0 0
OCOLIŞ 555 0 0
OHABA 646 0 0
POIANA VADULUI 1060 0 0
POŞAGA 958 0 0
RÂMEŢ 538 0 0
ROŞIA DE SECAŞ 1617 0 0
SOHODOL 1675 0 0

Administrație

Municipiul Aiud, singurul din județ care nu reușește să adune din venituri proprii destui bani la bugetul local

Publicat

în

Că situația economică a municipiului Aiud nu este una roz nu mai este o noutate pentru nimeni. Speranțele se pun acum în terminarea lotului 2 al autostrăzii Sebeș – Turda care să devină un factor de atracție, un argument pentru atragerea investitorilor.

Sigur că nu acesta este singurul motiv pentru care o firmă alege unde să investească, dar atârnă greu. Mai trebuie să ai oameni care să dorească să muncească și care să aibă calificare ori măcar dorința de a se califica, mai trebuie să ai condiții bune de locuire, de petrecere a timpului liber, o administrație dornică să creeze avantaje, atât cât poate pentru investitori…

La Aiud există astea, dovadă că la sfârșitul săptămânii trecute o firmă a „testat piața forței de muncă” aiudene ca parte a activităților depuse pentru luarea decizie de investire sau nu. Sperăm că vor mai veni și alții, depinde și de aiudeni chestia asta, cum am arătat, care să ajute administrația din Aiud să beneficieze de un buget mai consistent și care să se vadă în creșterea confortului urban.

Deocamdată, municipiul Aiud este singurul dintre cele patru municipii ale județului Alba care nu reușește să strângă din venituri proprii plafonul minim al bugetului local, având nevoie de alocare suplimentară din impozitul pe venit, prin acea celebră formulă de echilibrare a bugetelor locale. Toate datele la care voi face referire sunt pentru primele cinci luni ale anilor 2019, 2020, 2021. Astfel în 2019, municipiul Aiud și-a realizat plafonul minim din veniturile proprii, în anul 2020 a primit 934.720 de lei, iar anul acesta 1.104.248 lei. Celelalte trei municipii Alba Iulia, Blaj și Sebeș nu au primit nimic pe perioada respectivă în niciunl dintre cei trei ani.

Pentru că am amintit toate cele 4 municipii care sunt motoarele economiei județului, merită să vedem cum a evoluat bugetul local pentru fiecare în pandemie. Astfel:

• municipiul Alba Iulia încasa la bugetul local în primele cinci luni ale anului 2019 (prepandemic) din impozitul pe venit 33.249.888 de lei, iar în aceeași perioadă a anului 2021 – 51.777.563 lei, adică o diferență pozitivă de 155,72%,

• municipiul Aiud avea în primele cinci luni ale lui 2019 – 4.643.806 lei, iar în primele cinci luni 2021 – 8.749.204 lei, o creștere de 188,4% dar cu mențiunea că primise peste un milion de lei suplimentar cum am amintit mai sus;

• municipiul Blaj încasa în primele cinci luni 2019 – 7.637.742 lei, iar în primele cinci luni 2021 – 11.177.796 lei, o creștere de 146,34%,

• municipiul Sebeș încasa la bugetul local în primele cinci luni ale lui 2019 din impozitul pe venit 10.287.473 lei, iar în primele cinci luni din 2021 – 16.990.944 lei.

Vedem că bugetele locale au crescut și nu cu puțin. Ce fac primăpriile cu acești bani? Păi administrează localitatea, unii mai bine, alții mai rău. La Alba Iulia, de exemplu, deși stă administrația pe un purcoi de bani față de 2019, confortul urban a scăzut. De la scoaterea unor curse ale transportului în comun, la mărirea intervalului dintre cele rămase, de fac bieții oameni saună și nici nu se poate păstra regula distanțării (iar numărul infectărilor a început să crească), trecând prin spațiile verzi neîngrijite ori neridicarea gunoiului și nespălarea străzilor, dezinsecție lipsă, șantiere de investiții mai pe sponci… lista poate continua, nu știm pe ce se duc banii în plus la bugetul local!

Citește mai mult

Administrație

Crucea Roșie Română a încheiat un parteneriat cu Municipiul Aiud valabil până în 2025

Publicat

în

În anul 2016 au fost puse bazele parteneriatului strategic dintre Municipiul Aiud și Societatea Naţională de Cruce Roşie din România, Filiala Alba.

Datorită acestui parteneriat Crucea Roșie a venit mereu în sprijinul comunității aiudene atunci când a fost nevoie, fie că vorbim despre ajutoare de urgență acordate persoanelor afectate de inundații, de corturi de prim ajutor amplasate în Aiud, de buna organizare a campaniei de vaccinare sau de acțiuni de interes social și umanitar.

Pe lângă acțiunile menționate anterior, Crucea Roșie va mai organiza:

– Cursuri de specializare/perfecționare pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav;
– Cursuri de prim ajutor pentru cel puțin 200 de persoane pe an;
– Asistență medicală la evenimente locale (culturale, sportive, etc.);
– Derularea programului „Banca de alimente”, respectiv distribuirea a cel puțin 50 de pachete/an;
– Asigurarea ajutoarelor de primă necesitate pentru victimele incendiilor și dezastrelor naturale: corturi, saci de dormit, pături, saltele, paturi, veselă, îmbrăcăminte, încălțăminte, produse igienico-sanitare, alimente, etc;
– Asigurarea unui număr de 10 voluntari pregătiți pentru intervenția în caz de dezastre;
– Acțiuni de educație pentru sănătate.

Prelungirea acordului de parteneriat va fi supus dezbaterii și votului consilierilor locali în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Aiud din data de 22 iulie 2021.

Citește mai mult

Administrație

Joi, 22 iulie 2021, ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Aiud. Vezi proiectul ordinii de zi

Publicat

în

Joi, 22 iulie 2021, începând cu ora 14:00, va avea loc şedinţa ordinară a Consiliului Local al municipiului Aiud, ce se va desfășura în sistem la distanță, prin mijloace electronice – aplicația Zoom Cloud Meetings, fără prezența fizică a consilierilor locali în sala de ședință, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Spitalului Municipal Aiud cumulat la 30.06.2021. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I și IV ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Centrului Multicultural ”Liviu Rebreanu” – Direcție de Cultură Aiud cumulat la 30.06.2021. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I și II ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Serviciului Public Administrația Patrimoniului Local Aiud cumulat la 30.06.2021. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, III și V ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetelor la secţiunea de funcţionare şi secţiunea de dezvoltare cumulate la 30.06.2021 pentru Municipiul Aiud. Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, II, III, IV, V și VI ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

5. Proiect de hotărâre privind rectificarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli a Spitalului Municipal Aiud pentru anul 2021. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I și IV ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

6. Proiect de hotărâre privind rectificarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli a Serviciului Public Administrația Patrimoniului Local Aiud pentru anul 2021. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, III și V ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

7. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local al Municipiului Aiud pe anul 2021. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I , II, III, IV, V, VI ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

8. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Aiud, aprobat prin HCL nr. 199 din 17 decembrie 2020, în concordanță cu prevederile Ordinului Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației nr. 25/2021, astfel cum a fost modificat prin Ordinul nr. 846/24.06.2021. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, II, III, IV, V, VI ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

9. Proiect de hotărâre privind darea în administrare a imobilului situat administrativ în Aiud, str. Spitalului, nr.2, jud. Alba, identificat în CF nr.85159 Aiud, aflat în patrimoniul public al Municipiului Aiud în favoarea Spitalului Municipal Aiud (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. și ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

10. Proiect de hotărâre privind retragerea autorizației taxi nr. 032/05.07.2020 de la DÎRLEA LUCIAN ALIN P.F.A. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I și III ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

11. Proiect de hotărâre privind retragerea autorizației de transport nr. 067/22.01.2020 și autorizației taxi nr. 004/07.05.2020 de la IGNAT VIOREL DAN P.F.A. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I și III ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

12. Proiect de hotărâre privind însușirea “Raportului de evaluare a proprietății imobiliare teren intravilan, cu suprafața de 13 mp, situat în Aiud, str. Transilvaniei, nr. FN, înscris în CF nr. 92389 Aiud, nr. cad./nr. top. 92389 și vânzarea acestuia către d-l Sabău Marcel Marius, concesionarul terenului și proprietarul construcției edificate pe acesta. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, III și V ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

13. Proiect de hotărâre privind stadiul înscrierii datelor în Registrul agricol și aprobarea Programului de măsuri pentru eficientizarea activităţii de înscriere a datelor în registrul agricol și remedierea deficiențelor (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I și III ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor unice și a tarifelor distincte practicate de către operatorul economic delegat – Asocierea SC RER VEST S.A./SC RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A., în raport cu utilizatorii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare și transport al deșeurilor municipale și similare desfășurată în Zona 1 – Lot 1 Alba Iulia a județului Alba în baza contractului de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport a deșeurilor nr. 61/18.04.2019. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, III și V ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării fondurilor nerambursabile alocate din bugetul local al Municipiului Aiud, pentru activități nonprofit de interes local, în anul 2021. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, II, III, IV, V și VI ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

16. Proiect de hotărâre privind desemnarea de către Consiliul Local al municipiului Aiud a unui „Consilier responsabil cu afacerile UE”. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I și VI ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

17. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Anexei la HCL nr. 311/23.12.2019 privind stabilirea salariilor de bază, începând cu data de 01.01.2020 pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul Serviciului Public Administrația Patrimoniului Local subordonat Consiliului Local Aiud. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, II, III, IV, V, VI ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentație tehnice si a indicatorilor tehnico – economici pentru proiectul de investiții „Modernizare strada Herja din Municipiul Aiud”. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr.I, III și V ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

19. Proiect de hotărâre privind corectarea Anexelor nr. 1 – 3 din HCL nr. 112 din 20 mai 2021, prin care se aprobă organigrama, statul de funcții și Regulamentul de organizare și funcționare a Centrului Multicultural Liviu Rebreanu Aiud – Direcție Municipală de Cultură. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I și II ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

20. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui Acord de parteneriat între Municipiul Aiud și Societatea Naţională de Cruce Roşie din România Filiala Alba. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, II și IV ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

21. Proiect de hotărâre privind însușirea documentației tehnice de identificare, parcelare, radierea și înscrierea unor mențiuni și intabulare în cartea funciară, în domeniul privat al Municipiului Aiud a imobilului, teren, situat în Aiud, str. Ștefan cel Mare, nr. FN, jud. Alba. (Proiectul de hotărâre va fi transmis spre avizare Comisiilor de specialitate nr. I, III și V ale Consiliului Local Aiud).
Inițiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

22. Nota de constatare întocmită la data de 01.07.2021 cu ocazia efectuării activității de verificare și îndrumare a activității autorităților administrației publice locale ale municipiului Aiud, de către consilier juridic Albu Mihaela Maria, la sediul Primăriei municipiului Aiud, comunicată prin Adresa Instituției Prefectului – Județul Alba nr. 9262/1/G/SJ/II C 1/G/SJ/2021 din 05.07.2021, înregistrată la Registratura Municipiului Aiud sub. nr. 20720/09.07.2021.

23. Raport nr. 19951/02.07.2021 privind soluționarea petițiilor pe semestrul I al anului 2021

24. Raport nr. 20761 din 12.07.2021 privind serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară derulate în semestrul I al anului 2021

25. Raport nr. 20757 din 12.07.2021 privind activitatea asistenţilor personali în semestrul I 2021

26. Raport de activitate pentru anul 2020 a Societății Naționale de Cruce Roșie din România – Filiala Alba înregistrat la Registratura generală a Primăriei Municipiului Aiud sub. nr. 20322 din 07.07.2021.

Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

aiudinfo, stiri aiud, informatii aiud