Rămâi conectat

Administrație

Municipiul Aiud a scăpat de măsura carantinării. CJSU Alba a stabilit restricții, pentru următoarele 14 zile

Publicat

în

Municipiul Aiud a scăpat de măsura carantinării, cu o incidență de 5.99, astfel vor fi aplicate, în continuare, măsurile spefice scenariului roșu, fără a fi adoptate măsuri suplimentare.

Art. 1. Având în vedere faptul că la nivelul UAT Municipiul Aiud rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de 6,02/1.000 de locuitori, începând cu data de 26.03.2021, ora 0000 încetează aplicarea măsurilor stabilite prin hotărârea CJSU Alba, nr. 62/14.03.2021.

Art. 2. (1) La nivelul municipiului Aiud, începând cu data de 26.03.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b) se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

g) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

o) se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

p) se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

q) se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

r) operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior;

s) instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

t) Structurile de ordine si siguranță publică vor desfășura misiuni de patrulare în scopul intensificării controalelor privind respectarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Administrație

Consilierii locali din Aiud au aprobat resursele financiare necesare plății burselor elevilor, pentru semestrul al II-lea al anului școlar 2020 – 2021

Publicat

în

Consilierii locali aiudeni au votat pentru suplimentarea bugetului unităților de învățământ. Resursele financiare necesare burselor pentru semestrul II al anului școlar 2020-2021 au fost aprobate.

„Resursele financiare necesare burselor pentru semestrul II al anului școlar 2020-2021 au fost aprobate. Consilierii locali aiudeni au votat pentru suplimentarea bugetului unităților de învățământ din Aiud, astfel încât sumele să fie îndeajuns pentru plata burselor elevilor pentru semestrul II al anului școlar 2020-2021. Vă reamintim că peste jumătate din elevii de nivel gimnazial, liceal și profesional din municipiul Aiud primesc burse de merit” , transmit reprezentanții primăriei Aiud pe mediul de socializare.

Citește mai mult

Administrație

Consiliul Local a aprobat Planul Urbanistic Zonal privind instituirea unei zone mixte pe o stradă din Municipiul Aiud. Vezi ce beneficii aduce decizia

Publicat

în

Consilierii locali, prezenți în ședința ordinară a Consiliului Local Aiud din data de 21 octombrie 2021, au aprobat în unanimitate Planul Urbanistic Zonal privind instituirea unei zone mixte pe strada Rozelor nr. 4-6-8, inițiat de Varro Iolanda.

Prin P.U.Z, se tratează teme precum integrarea în cadrul natural, accesibilitatea, organizarea spațial-funcțională, infrastructura edilitară, amenajarea spațiilor verzi, servituți de utilitate publică, etc.

Staţionarea autovehiculelor se va realiza în proporţie de 100% în spaţii specializate, dispuse la subsolul / demisolul / parterul clădirilor. Se vor crea 62 locuri de parcare: 36 la subsol si 26 la parter.

Planul urbanistic zonal, aduce o serie de beneficii întregii zone, prin înființarea spațiilor comerciale si a serviciilor propuse. Noua funcțiune va crea locuri de muncă, aducând beneficii atât locuitorilor din zonă, ridicând calitatea vieții,.

Prin introducerea unui nou centru de interes în zonă se va încuraja dezvoltarea unor funcțiuni similare, iar folosirea unui limbaj arhitectural coerent, bine integrat în oraș va crește atractivitatea zonei.

Citește mai mult

Administrație

Primăria Aiud anunță o serie de măsuri, după ce aiudenii s-au declarat nemulțumiți de modul în care operatorul de salubritate colectează resturile vegetale

Publicat

în

Mai mulți cetățeni din municipiul Aiud au semnalat neregului în ceea ce privește colectarea deșeurilor vegetale de pe unele străzi din oraș.

Doleanțele acestora au ajuns la urechile autorităților locale, care spun că în cursul săptămânii viitoare vor avea o întâlnire cu operatorul de salubritate, pentru a găsi împreună soluții și a rezolva această problemă.

„Suntem nemulțumiți de modul în care operatorul de salubritate colectează resturile vegetale. De câteva zile primim mesaje de la cetățeni care ne semnalează deficiențe în colectarea acestora. Săptămâna viitoare ne vom întâlni cu operatorul pentru a remedia problema”, au transmis reprezentanții primăriei Aiud.

Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

aiudinfo, stiri aiud, informatii aiud