aiudinfo, stiri aiud, informatii aiud

Acasă » Administrație » Noile exproprieri făcute de statul român pe traseul Autostrăzii A10 Sebeş-Turda nemulţumesc cetăţenii din Gîmbaş, localitate aparţinătoare municipiului Aiud

Noile exproprieri făcute de statul român pe traseul Autostrăzii A10 Sebeş-Turda nemulţumesc cetăţenii din Gîmbaş, localitate aparţinătoare municipiului Aiud

Publicat în 27.07.2016 la ora 18:00

autostrada lot3-aiud-unireaSunt zeci de gospodari care au fost expropriaţi pentru cauză de utilitate publică, în vederea realizării autostrăzii, însă despăgubirile aferente nu au fost virate în conturile beneficiarilor, pentru că foarte mulţi dintre ei nu au terenurile intabulate pe numele lor.

Mai mult, chiar dacă unii cetăţeni au fost expropriaţi, unii dintre ei figurează în continuare la administraţiile financiare locale în calitate de proprietari. Aceştia sunt, în general, cei cărora li s-au expropriat terenurile în acest an şi care, aşa după cum au afirmat în cadrul întâlnirii avute vineri, 22 iulie 2016, cu primarul Oana Badea şi viceprimarul Lorincz Helga, au fost notificaţi la sfârşitul lunii mai, începutul lunii iunie. Nemulţumirea cea mai mare este faptul că oamenii constructorului au intrat pe proprietăţile lor fără să-i anunţe, cetăţenii din Gîmbaş fiind îngrijoraţi de faptul că nu vor putea să-şi culeagă roadele după ce au investit sute de lei în culturile semănate în toamna anului trecut şi în primăvara acestui an. Unii dintre cetăţeni s-au plâns conducerii municipiului Aiud de faptul că „cei care construiesc autostrada au luat mai mult teren decât era notificat ca fiind expropriat, nu s-a cadastrat terenul şi au intrat pe terenurile expropriate după cum au vrut ei. Noi avem culturi acolo, cine ne despăgubeşte? Să ne lase să ne culegem recoltele, apoi să intre pe terenuri!”. Locuitorii din Gîmbaş s-au plâns primarului Oana Badea de faptul că promisiunile făcute de constructor privind realizarea unui drum de acces spre terenurile agricole au rămas la stadiul de… promisiuni. „Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că a fost emisă decizia de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar al obiectivului de investiţii Autostrada Sebeş-Turda, lotul 3. A notificat proprietarii asupra acestui fapt în luna mai a acestui an şi a demarat lucrările în forţă. Oamenii ne reproşează că cei de la Tirrena Scavi – Societa Italiana, constructorul lotului 3 al autostrăzii, nu s-au ţinut de cuvânt şi nu au făcut facil drumul spre proprietăţile lor din lunca Mureşului, unde sătenii au culturi pe aproape 100 de hectare. Îmi pare rău, dar nu cred că trebuie să ne reproşeze nouă acest lucru, noi suntem la conducere doar de o lună şi ceva. Vom vedea care este situaţia pe teren, cine se face şi cu ce se face vinovat de încălcarea legii şi a înţelegerilor şi, în măsura în care putem, îi vom trage la răspundere. Eu nu am puterea să schimb hotărârile de guvern şi ceea ce face CNADNR”, a declarat primarul Oana Badea. Aceasta le-a declarat oamenilor că a venit la întâlnire însoţită de reprezentanţi de specialitate din compartimentele Primăriei Aiud pentru a da cetăţenilor din localitatea Gîmbaş răspunsuri cât mai exacte. „Am venit aici pentru a da răspunsuri cât mai exacte. Dorim să analizăm care este situaţia şi să găsim soluţia pentru ca oamenii să aibă pagubele cât mai mici, să găsim calea legală de a-i apăra. Lucrările la autostradă au demarat în forţă şi se pare că se vor urgenta. Trebuie să găsim rezolvări, trebuie să găsim calea prin care să fie cât mai bine pentru dumneavoastră”, le-a spus primarul Oana Badea celor câteva zeci de oameni prezenţi la întâlnire. După dezbateri furtunoase care au durat aproape trei ore, s-a ajuns la concluzia că administraţia va încerca să discute cu constructorul Tirrena Scavi – Societa Italiana pentru a găsi o cale de mijloc prin care cetăţenii să-şi culeagă recoltele. Autostrada Sebeş – Turda însumează 70 km şi va costa peste jumătate de miliard de euro, proiectul fiind împărţit în patru loturi. Constructorii loturilor 3 şi 4 au fost selectaţi de CNADNR în aprilie 2014, contractele pentru primele două fiind semnate în noiembrie. Licitaţia pentru lucrările la lotul 1, de 17 km, ce porneşte de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului, a fost câştigată de asocierea Impresa Pizzarotti (Italia) şi SpA & Pomponio Construcţii, care va încasa 541,7 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA), iar lucrările pentru lotul 2, de 24,2 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, de asocierea Aktor (Grecia) – Euroconstruct Trading 98, pentru 549,3 milioane de lei, fără TVA. Acordul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane de lei, fără TVA, iar al patrulea tronson, de 16,3 km, de la nodul Decea până în Turda, va fi construit de PORR Construct – PORR Bau (Austria), în baza unui contract de 470 de milioane de lei, fără TVA.

Dorel LAZĂR

Facebook 

Acest articol a fost citit de 251 ori

Noile exproprieri făcute de statul român pe traseul Autostrăzii A10 Sebeş-Turda nemulţumesc cetăţenii din Gîmbaş, localitate aparţinătoare municipiului Aiud
5 (100%) 3 votes

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *